os, os och os

kom i säng rätt sent igår, läste ut boken och sedan kunde jag inte somna. låg och lyssnade på musik ett tag, men så plötsligt kom jag på att eftersom klockan är runt fyra så har ju os satt i gång! så jag slog på tvn, och där var han, görgen persson i semifinal mot en kines. dessvärre vann kinesen med 4-1 i set (av sju), och görgen får därför slåss om bronset idag runt 13.20 kanske 14.20? .. iallafall så satte nästa semifinal i bordtennis igång strax efter, och denna mellan två kineser!? hallå .. alltså är guldet & silvret garanterat till kina. förfan persson ta brons!

det som däremot intresserar mig mest, som jag upptäckte under herrarnas simhopp, är att det är en helt sinnessjuk sport. herrar? yngste, bör det ju vara, var 14 år gammal. 14 år!? då är man förfan ingen herre. helt sjuk. och duktiga är de ofta också, de små sparvarna som kommer in som os-hopp vid 14 - 16 års ålder. vanligast inom simhopp och gymnastik? måste det ju vara .. för hur ofta ser man en 14-åring som löper 200 m eller kastar spjut?

men sen hur de där satans simhopparna gör för att inte slå i varken huvud eller fötter i "trampolinen" (det där högsta aset som är totalt stumt) är ett mirakel. fyfan va jag skulle vara skadad om jag hoppade simhopp. ja då om man räknar bort mag- och ryggplask och diverse okontroll på armar och ben. men aj aj aj

och hur fan dömmer man simhopp? alla hopp ser likadana ut!? det enda jag har uppfattat, är att de måste landa helt galet rakt med benen rätt upp i luften. minsta okontroll så det plaskar lite väl mycket, så är de "underkända"?

nåja .. jag kan ju iallafall reglerna för pingis nu ..

opinions

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0