dagens ungdom

här sitter jag och tycker oändligt synd om mig själv för att jag inte får gå ut och härja, medan barnen i afrika svälter. satt precis och såg på extreme home makeover, där de blev oändligt lyckliga över att ha rinnande vatten. helvete va lite dem kräver då. och här sitter som sagt jag och surar över krogens lockande drinkar, medan jag borde plaska runt i toaletten och tjoa.

och från ett program till ett annat, innan jag slog över på trean, såg jag på too much too young. jäklar! då var vi tillbaka på min nivå igen, med sånadär typiska i-landsproblem. här handlade det om flickor, yngre än mig själv med de mest sjuka synsett. en femtonåring var besatt i att sola solarium!? psyk .. det värsta var flickan som blev mobbad i skolan för att hon alltid var så himla perfekt. mamma hennes stod och plattade/lockade/whatevered hennes hår varje morgon och gav kommentarer som "väldigt sexigt". hon tränade för att inte bli tjock och tänkte på vad hon äter för att inte bli tjock. hon var kanske 11-12.


i vilket fall som helst var luciaframträdandet imorse i särklass. skrattade så tårarna sprutade. mace gjorde en egen show genom troligtvis vara lätt drucken. han sjöng högt, tondövt och fel. helt underbart, och kerttu hade ingen koll på stjärngossehatten. det var det bästa luciaframträdandet någonsin. till och med bättre än det året då jag själv var lucia och höll på att svimma av trycket mot huvudet, SÅ JÄVLA BRA VAR DOM!. och linda var dödligt snygg som lucia

opinions

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0