Sanningens ögonblick

Om det nu skulle vara så att någon missat att jag gått på diet i 7 veckor, ska jag ta upp det en gång till. Under ett svagt ögonblick i mitt liv, bestämde jag tillsammans med Johanna att göra vårat projektarbete om dieter, och hur de påverkar kroppen. Jag valde LCHF, vilket innebär att jag inte får äta kolhydrater, alltså, pasta, ris, frukt, bröd, godis osv. Detta under en period på 7 veckor. Det var varit ett helvete, men om två dagar är jag alltså klar, och får äta igen!!!

Nu tror många av mina "goda" vänner att jag, natten till måndag, kommer sitta bunkrad med chirre, godis och liknande, och när klockan slår 00.01, ska jag börja vräka i mig. Jag vill då kasta ifrån mig de här påståendena, och göra klart för er att min dag av paradis, börjar måndagmorgon med att jag kliver upp, kollar mitt blodsockervärde, och sedan äter en lätt frukost, för att gå till Carro och vräka i mig godsaker som choklad, kakor & lussebullar.

Så, inga fler misstankar.

opinions

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0