release your anguish!

ja, nu ska jag ta tillfället i akt och berätta lite om gårdagen innan jag börjar pula på inför kvällen. måste trots allt ansa vinterpälsen om jag ska visa upp spirorna hela helgen! nå, iallafall så var jag och jennie på Release på hälsostudion igår. detta är då någon blandning av yoga, pilates och qigong, en "själslig och kroppslig upplevelse". ja, vi ville gå på yoga, men det passade inte in i mitt redan tajta tidsschema så det fick bli detta. så vi traskar dit och gör oss klara och går in i salen, väl därinne hämtar vi ut madrasser och blir tilldelade filtar(!?). Sedan säger 'tränaren'; nu kan ni lägga er på dynan med filten på er! ååååååhgud jag trodde jag skulle dö, vissa åldringar var så satans seriösa, och jag och jennie låg och föreställde oss om man skulle somna. nejmen så öppnar hon 'klassen' med en inledningsfras; "nu lämnar ni allting ni är och som ni tänker och känner utanför dörren", då brast det, jag trodde allvarligt talat att jag skulle avlida långsamt, var tvungen att vända mig bort från jen för att inte explodera av skratt, och detta tycks vara något återkommande när man går på yoga. hahaha ja efter en timme vare iallafall klart, det innehöll väldigt lite rörelser och sånt, mest andning och "mental träning", men några rätt jobbiga grejer ändå.

mestavallt innehöll det en jävla massa komik. ah och efter det vare två timmar fotbollsträning, och ikväll då laddar vi för cup .... jag är dödligt trött och jag har ont i huvudet minsann, känner mig inte alls så pigg på att lira, vore skönt att ligga i sängen och bara mysa, men åtminstone så får jag sängsällskap med mig hem, det känns ju trevligt.


haha vi var och handlade lite förut mamma och jag, så yttrade jag mig somvanligt väldigt logiskt;

jag; hörredu, vi borde byta ut allt godis och chips och sånt mot torkad frukt, tänk va nyttigt!
mor; haha jo .......


femton, tjugo minuter senare;

jag; det är dags för semlor!
mor; ja, vi springer itllbaka in och köper

jag; vi borde unna oss dethär varje fredag, en bakelse lirrom!
mor; så vi ska byta ut chips och sånt mot torkad frukt, men äta bakelser?
jag; hahahha tanken var ju god från början iaf
mor; ja men .... jag går ju mycket, och du tränar ju och så .....
så vi kan ju egentligen unna oss båda delarna!

joru, ligger det inte i släkten så säg.


xoxo

opinions

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0