sängen

simon mötte upp mig vid skolan idag och så gjorde vi sällskap hem. jag berättade någon gång under eftermiddagen att jag hade gått upp halv elva idag, trots att jag började tio i två, och att jag hade fått så mycket gjort. jag började med att skryta om att jag hade städat i mitt rum & datarummet, och simon skrattade åt mig för det som så många har skrattat åt mig för genom tiderna. det faktum att jag städar utan att bädda sängen.

jag bäddar aldrig sängen. eller jo om jag ska åka bort, då kan det ju vara trevligt att komma hem till en bäddad säng i ett städat rum, men aldrig annars. en gång för alla, att bädda sängen är tråkigt, onödigt, tidskrävande, meningslöst och rent nonsens, snacka om slöseri med tid.

se bara vad jag har hunnit med istället för att bädda sängen

plockat undan i två rum,
duschat,
tvättat - hängt tvätt - tagit ner tvätt
varit på skolan
pluggat massa fysik
sett på tv
suttit vid datorn
varit till jennie en sväng
varit ut med hunden
umgåtts med simon, gjort ingenting lirrom
ätit glass
osv


men tro nu inte att bara för att jag har hunnit med det här så är min säng obäddad, neheni! spöken säger ni, fy fasen! .. en ordentlig grabb säger jag. han har då alla fötter på jorden och tecken på att han har tagit fasta på en ordentlig uppfostran

jag, jag är bara slö och odräglig jag!

opinions

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0