the return of the queen

frukta ej, jag har återvänt ..


det var så länge sen jag bloggade att jag har glömt hur det känns ..


men iallafall så bilade vi ner till stockholm i torsdags, jag simon mormor morfar & pappa. det var knappt några missöden, bara det att vi nästan kolliderade med en lastbil, men det är ju en bagatell .... kom ner runt sex-sju tiden eller så, bytte om och lite sånt och gick sedan ner på roma och käkade, världens godaste pizza, mycket möjligt. istallerade oss i lägenheten där förövrigt jag & simon var de enda som fick sova i ett eget rum med en riktig säng, överlägset! helt under förväntningar då jag trodde vi skulle bli pissade på, men icke. sprang över till eva och hämtade massa filmer så vi såg på national treasure 2 tsm med macke, matte & emelie.

fredag, blev halvdåligt med sömn, varmt och så. kom upp i rätt bra tid, fixade iordning och sådant och därefter tog vi tåget in till stan. gick runt med mor & far en stund, köpte en chipsburk till peter i födelsedagspresent. han hade förresten öppnat den idag och fått sig en nära-döden-upplevelse, hehe .. det är nämligen en sån burk att när man öppnar den så flyger det ut saker, två st långa "pappersrör" eller vad man ska kalla dom, och bland dessa massa pengar, hade velat se reaktionen.

iallafall så blev det lunch ganska kvickt och sedan strosade jag och simon runt en stund. fick inte mycket gjort .. jag köpte endast en tröja, dock en vit cardigan HEHE. men ingenting annat, det är tamefan katastrof. blev lite tjurig där ett tag då det inte blev som jag tänkt mig, men slutligen blev det iallafall en promenad längs drottninggatan ner mot gamla stan, och in på västerlånggatan, definitivt lika underbart som alltid annars. köpte en stor glass att dela på i dendär lilla glass & våffelbutiken som finns där, så satans goda glassar! gick och mumsade på den hela vägen ner mot slussen, och strosade runt lite där. kom upp vid slottet och gick in mot kungsträdgården. väl tillbaka i stan tog vi vägen genom kyrkparken ner mot centralen. satt i gräset och bara slöade ett tag. mötte upp bröderna & emelie på perrongen för hemfärd mot jakan.

väl där blev det inte mycket annat än slöande, fick springa ner till centrum igen för att hämta nyckeln till lägenheten så passade på att inhandla lite chirre och dricka. gick hem och slog på madagaskar så där satt vi ännu en kväll och mös, fyfan vilka skavsår jag hade, pain!

lördag, blev inte mycket mer sömn denna natt heller. gick upp och fixade osvosv. gick ner i gallerian en sväng och kikade, men hittade tamefan ingenting denna gångheller. eller jo ett trepack örhängen & ett nagellack, fyfan va rolig jag är lirrom ....... köpte en gul t-shirt också förresten, men det var inte heller så jävla roligt. sen blev det bara hem en snabbis och fixa i ordning inför kvällen och sedan bar det av ut till lokalen, en skitmysig gammal lada, riktigt läckert hade dom där. blev en härlig kväll, varmt och skönt, grillspett och grejer. och dödsgoda bullar. peter fyllde ju somsagt femtio och det var det som var hela syftet med resan, att fira denne gamle man.

bar hemåt ganska tidigt ändå, men eftersom vi varit där sedan halv fem så kändes det skönt. for hem och såg på johnny english och sedan gick vi och la oss. vaknade mitt i natten av att det smattrade på rutan, skulle kika ut om det var världens skyfall eller vad det var, och i samma sekund som jag dragit för gardinerna igen så lystes hela rummet upp av blixten och direkt efter dundrade åskan som om det var kärnvapenkrig utanför, jag fruktade döden.

söndag, efter ungefär lika lite sömn som övriga nätter klev vi upp återigen (skräll) och gick ner till gallerian. vi hade tänkt gå och fika, lite för att fira våran ett-års dag ungefär, men istället köpte vi med oss bakelser och sådant och satte oss i parken. så himla mysigt. dock blev det lite stress eftersom det var världens panik att komma iväg hemåt, så vi fick överge våran mysiga plats i skuggan. satt sedan i bilen i lite drygt fyra timmar.

mös på igårkväll iallfall med tända ljus och lite sånt. har haft en så bra helg och allt, yummie.

opinions
Postat av: Ingobingo

Hej Malin, här är träningstipsen.

Jag tycker att det är lite synd att en s'ån top model-tjej som du ska var ute i skogen och löpträna, eller tillbringa många timmar på gym. Du blir ju svettig och hur kul är det ? Du kan snubbla på en rot och bryta en nagel. Känns väl inte heller speciellt muntert ? För att inte tala om all träningsvärk som kommer att infinna sej i muskler som varken du eller n'ån annan visste att du hade.

Jag vet att du håller med mej.

Jag var i Estland i helgen. Där träffade jag några trevliga grabbar som sålde några små till synes obetydliga piller. Ganska stark smak men dom smakar inte alls illa. Om du tar ett piller om dagen så kommer du att vara i toppform till MittNorden utan att du behöver svettas en enda droppe. Bra va ? Visseligen så har dom ju lite biverkningar som att du kommer att få skäggväxt och basröst. Men det är ju smällar man får ta om man vill slippa svettas och ändå vinna MittNorden. Eller hur ?

Om du dyker upp på någon av våra kommande matcher så ska du får en burk. Men jag har bara ett begränsat antal burkar så jag vill inte att du sprider ut det här så att efterfrågan blir för stor. Jag vill heller inte figurera i tidningen. This is a special offer, only for you.

2008-06-10 @ 11:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0