mode är allt!

idag for jag upp på skolan en timme tidigare och satt med matten. gick en timme av de två mattetimmarna vi hade och sedan for jag in till stan. hämtade ut ett presentkort på evolet, ett ekologiskt fik på rådhusgatan (viktig information), och strosade sedan runt en stund. köpte två par örhängen och ett klänningsliknande ting, allt för de pengar jag inte har.

men, eftersom jag är gravt modeintresserad, måste jag gå in på en viktig sak. Varför i hela helvetet vill man klä sig i leopard? jag skulle som längst sträcka mig till en scarf, men sedan tar det nog fan stopp. och nu när leoparderna har överfått i grönt, rosa och blått, VARFÖR!? jag förstår rutigt, prickigt, randigt och blommigt, men fan inte leopard. något som däremot nästan är värre är ormskinn. jag förstår inte! dessa stackars modeintresserade, så kallade modelejon, är så utsatta. och sen när började ett lejon klä sig i leopard? jösses!

nu har jag för första gången i min blogghistoria täckt av ett ämne som jag anser är väldigt viktigt.

opinions
Postat av: Bergis

Hahaha, studentfesten på aveny 16 januari: Alldeles för stor flicka i alldeles för små leopardleggins, ormskinnskavaj/jacka och "spicegirls"-magtröja. Det känns skönt att du slapp se det!

2009-01-30 @ 18:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0